Hoe werkt het?

Wij verzorgen, nadat wij GRATIS gecontroleerd hebben of u aan alle voorwaarden voldoet, de volgende stappen:

Stap 1: Wij melden u aan bij de Belastingdienst

Om in aanmerking te komen voor de BTW terug op zonnepanelen dient u aangemeld te worden als BTW ondernemer bij de Belastingdienst. Dit regelen wij voor u!
Deze aanmelding staat los van andere belastingen zoals de loon- of inkomstenbelasting.

Stap 2: Het BTW-nummer wordt toegekend door de Belastingdienst

De Belastingdienst reikt een formulier ‘’vaststelling belastingplicht’’ uit.
Dit houdt in dat u aangemerkt bent als BTW ondernemer.

Stap 3: U ontvangt een gebruikersnaam en wachtwoord

Nadat u bent aangemerkt als BTW ondernemer ontvangt u van de Belastingdienst een gebruikersnaam en wachtwoord.
Met deze inloggegevens dient u uw bankrekeningnummer door te geven aan de Belastingdienst. Het doorgeven van uw bankrekeningnummer gaat als volgt:
Log in op de website van de Belastingdienst met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Vul het digitale formulier ‘Wijziging rekeningnummer ondernemers’ in. Dit formulier staat onder ‘Overige formulieren’. U dient een subnummer in te vullen. Het subnummer is 01, tenzij u al ondernemer bent geweest.

Stap 4: BTW aangifte(n)

De BTW die u betaald heeft op de aankoop en installatie van uw zonnepanelen vragen wij voor u terug op de eerste BTW aangifte bij de Belastingdienst. Ook de BTW op onze kosten vragen wij voor u terug.
Daarnaast verzorgen wij de BTW aangiften totdat de ontheffing van de administratieve verplichtingen is afgegeven.

Stap 5: Wij melden u weer af bij de Belastingdienst

Wij regelen dat de Belastingdienst u geen verplichtingen meer oplegt. U hoeft bijvoorbeeld geen BTW aangiften meer te doen, of een administratie bij te houden.

Vul het Aanmeldformulier in en wij gaan meteen voor u aan de slag!

Heeft u vooraf nog vragen, kijk dan gerust of uw vraag bij de veelgestelde vragen staat.
Zo niet, dan kunt u bij Stel hier uw vraag uw vraag stellen.